אנטגוניזם בתיאטרון פלייבק – מציאת האומץ והכוונה החיובית בצל

אנטגוניזם בתיאטרון פלייבק – מציאת האומץ והכוונה החיובית בצל

Antagonism in Playback Theatre – Finding the Courage and Positive Intention in The Shadow

November 30, 2017

במאמר זה אני מציג טיפולוגיה ומודל לשילוב אנטגוניסטים חזקים ויעילים באלתור קבוצתי. אנטגוניסט טוב הוא "פעיל, חד ממדי, טעון רגשית ומחובר לכוונתם החיובית ביחס לגיבור הראשי". אני מציג גם צורות ספציפיות ובינוניות של תיאטרון הפלייבק המדגישות את השפעתו של האנטנוגיסט.

 

"Nobody wants to offend, but everybody wants to do good scene work. You can’t have it both ways.”

In this article, I present a typology and model for incorporating powerful, effective antagonists in group improvisation. A good antagonist is "active, one-dimensional, emotionally loaded and connected to their positive intention in relation to the protagonist". I also present specific Playback Theater short and medium forms that accentuate the effect of the antagnoist.

Romanelli, A. (2017). The Antagonist Force In Playback Theatre Finding The Courage and Positive Intention Within The Shadow. IPTN journal.